Tuesday, January 13, 2009

MUTIARA ILMU

Daripada Abu said Al Khudri R.A berakata : Bahawasanya Rasulullah Sallahhualaihiwasailam bersabda : "Kamu akan menjejaki langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya, Ya Rasulullah Apakah yahudi dan Nashrani yang kau maksudkan?" nabi menjawab, "Siapa lagi kalau bukan mereka".

Saudara-saudari sekalian di dalam hadis di atas Rasulullah menegaskan kepada umat Islam agar tidak mengikut jejak langkah Yahudi dan Nashrani. Kalau kita imbas kembali dalam peristiwa Israk dan Mikraj rasulullah pernah diperlihat dengan panggilan yahudi namun Jibril menasihatkan agar baginda tidak menghiraukan panggilan tersebut. Itulah satu sikap Rasulullah yang tidak mahu bertolak ansur sehingga dalam peperangan dengan golongan yahudi di Madinatul Munawwarah rasulullah membakar pokok kurma dan rumah ibadat mereka sebagai isyarat kehinaan golongan Yahudi.

Sedih, marah, muak, adalah luahan perasaan ummah untuk umat palestin yang saban hari dibelasah Yahudi Laknatullah. Tiada salehuddin yang ingin membebaskan penderitaan tersebut, tiada Umar yang ingin mengajar menteri Yahudi yang angkuh, tiada Usamah bin Laden mewakili golongan belia 18 tahun yang ingin menawarkan diri membantu sahabat seagama dan seaqidah di Gaza Palestin.

Rasulullah pernah menyatakan doa itu senjata orang mukmin. Ayuh kita bermunajat kepada Rabbal Jalil minta dihancurkan tentera yahudi. Ayuh pemimpin umat Islam kita bermunajat. Ayuh sahabaht-sahabt golongan muda tinggalkan rempit, tinggalkan dating, tinggalkan sms awek, tinggalkan dadah, munajat untuk sahabat seislam di Paestin.

Ayuh muslimin dan muslimat, boikot barangan Yahudi agar kita dapat juga menolong sahabat kita di Palestin. Ingat nabi pernah menyatakan penyakit umat Islam akhir zaman cinta dunia dan takut mati. Selagi dunia dicintai selagi mati ditakuti selagi itu Yahudi tidak gentar.

Penuhkan masjid dan surau dengan jemaah, Itulah tanda ketakutan kuffar kepada umat Islam. Jadikan solat subuh jemaahnya seperti solat Jumaat. Allah huAkbar.

Sobahal Khair
Selamat Pagi
Good Morning

Ustaz Deen.

No comments: