Monday, April 27, 2009

Tazkirah..tazkirah..

Baru-baru ini Jabatan Perdagangan telah mengadakan Program Motivasi Bersepadu bertempat di Unit Multimedia dan Pusat Islam PTSS. Antara JKuasa Pusat Islam yang terlibat ialah Pn Azrul Nizah dan saya sendiri. Ini adalah perkara yang saya maksudkan iaitu, apabila mengadakan aktiviti tak perlulah nak pening-pening nak buat aktiviti kamsis lain .Pusat Islam KDI lain , JPP lain, Jabatan pulak lain dsbnya. Kalau jawatan dah pegang sampai 2/3 jawatan sekali gus..lebih baik kita gabungkan sahaja.

Saya berkesempatan memberikan Tazkirah Maghrib berkesinambungan dari Tazkirah yang saya sampaikan sebelum solat Jumaat. Dan seperti biasa, penekanan yang saya berikan adalah dari segi "mendirikan solat sebagai membentuk diri pelajar" Bukan senang nak suruh org mai masjid sheikh...(nota saya)

Pada hari yang sama telah diadakan Program Qiam dan Majlis Bacaan Yasin. Program Qiam sebagaimana yang saya jangka tak lebih 10 org yang hadir. Sebab tak wajibkan sesiapa. Berbeza dengan Program Qiam JRV minggu sebelumnya yang sebelum subuh ada kaunter pendaftaran pelajar. (wajib hadir)

Majlis Bacaan Yasin pada malam sebelumnya ..ramai jugak yang hadir. Pada mulanya saya tak pasti..atas Program apa dan siapa yang menyebabkan ramai hadir....Sebab kalau tak diwajibkan/dikehendaki hadir ... jaranglah ramai yang hadir. Lastly baru saya ketahui sebabnya..


Mengenai persoalan pulut kuning..Banyak berbaki JHP letak di Pusat Islam(pulut sahaja..lauknya tak de..)...saya tak pasti kat tempat-tempat lain..Sehingga saya menggelarkan AJK KDI sebagai "skuad pemusnah Bom".

Pandangan saya?
Membazir ya memang membazir.


nanti Pusat Islam buat rekod Jemaah Subuh saf terpanjang di Malaysia boleh kot..sapa nak joint...

(Pulut kuning..???Lebih banyak ni..)