Monday, March 8, 2010

Carta Organisasi RAPI Sesi Jan 2010

CARTA ORGANISASI JAWATANKUASA RAPI SESI JANUARI 2010

AMIR: ANDREPUTRA BIN BAMBANG (DKM 2B)
TIM. AMIR: MOHD FARID B. MAHASAN (SHK 1)
BENDAHARI:WAN MUSTAQIM B. WAN HANAFI (DOE 1)
SETIAUSAHA: MOHAMAD IKHRAM B. SAFI’IN (SHK 1)

BIRO SUKAN & REKREASI:
MUHAMMAD FIRDAUS B SAARIN (DKM 2B)

BIRO USRAH & DAKWAH:
WAN NAQIUDDIN NADY B WAN ZAINUDDIN (DDS 6)

BIRO PENERANGAN:
MOHAMAD SHAFIQ B OMAR RASHID (SUP 1)

BIRO AKADEMIK:
MUHAMMAD LOKMAN B HASHIM (DHK 1)

BIRO KEBAJIKAN:
AHMAD AFIF B AHMAD MUSTAFFA (DDS 2)

BIRO PERHUBUNGAN:
MUHAMAD AMIRUL QAYYUM B DAUD (DDS 2B)

BIRO EKONOMI:
ABDULLAH B YUSOF (SHK 1)



AMIRAH: NORAIN AKMAR BT ISMAIL (PUP 5)
TIM. AMIRAH: NURHANANI BT AHMAD (DKM 2A)
BENDAHARI: NOR AZILA BT MAT LAZIN (SHK 1)
SETIAUSAHA: NOR AINA LYANA BT OTHMAN (DHK 1A)

BIRO SUKAN & REKREASI:
NOOR LYANA BT NORSERI (SHK 1)

BIRO USRAH & DAKWAH:
SYAZWANI NAJWA BT SHAARI ( DPM 2B)

BIRO PENERANGAN:
NOR AZIFAH BT SUDIN (DIP 1)

BIRO AKADEMIK:
ANNUR MADINAH BT ABD AZIZ (DUP 2B)

BIRO KEBAJIKAN:
RABIATUL ADAWIYAH BT MOHD FARID (SHK 1)

BIRO PERHUBUNGAN:
SYAZWANI NAJMINA BT SHAARI (DPM 2B)

BIRO EKONOMI:
FASIHAH BT NIK AZIZ SUHAIMI (SUP 2)

3 comments:

Anonymous said...

Rasulullah saw. Bersabda yang maksudnya:
“Sesungguhnya sah atau tidak sesuatu amalan itu, bergantung pada NIAT. Dan setiap sesuatu pekerjaan itu apa yang DINIATKAN. Maka sesiapa yang berhijrah semata mata taat kepada Allah dan Rasulnya, maka hijrahnya itu diterima oleh Allah dan Rasulnya. Dan sesiapa yang berhijrah kerana KEUNTUNGAN DUNIA yang dikejarnya, atau kerana perempuan yang akan dikahwini, maka hijrahnya itu terhenti pada apa yang ia niat hijrah kepadanya”.

Bukhari Muslim

Assalamualaikum kpd pemilik blog pusatislamptss.blogspot.com ini. Saya selaku pelajar di PTSS ingin menyuarakan rasa kurang senang saya pada pihak Tuan di atas keadaan P.I sekarang ini.

merujuk pada hadith sahih di atas, saya ingin menyuarakan pendapat saya bahawa memang tidak nasional ataupun tidak releven tentang isu kad merah. Hal ini diringkaskan bahawa pihak pentakbir P.I telah melakukan perkara yang meletakkan niat seseorang untuk menunaikan solat semata-mata mahukan tanda tangan ataupun cop. Ia akan mempesongkan niat setiap pelajar yang pergi.

Solat itu memanglah wajib tetapi ia akan berubah menjadi hukum lain apabila keadaannya berubah.

Ternyata pihak Tuan tidak lagi memahami hati dan perasaan seorang muda-mudi bagaimana. Solat boleh dilakukan dimana-mana, bilik, surau bawah atau disebagainya.

Adakah pihak Tuan ingin menanggung semua dosa yang ditanggung imam P.I?sembahyang dengan niat untuk mendapatkan cop?

Berkaitan hal lain, isu Ustaz menjatuhkan air muka seseorang pelajar di P.I di depan khayalak ramai.

Adakah Ustaz memikirkan perkara ini baik untuk masa depan PTSS?

Baru-baru ini saya mendapat khabar bahawa seorang pelajar Kelantan dituduh bermain judi lalu Ustaz membacakan Al-Fatihah untuk pembalasan pecah perut ataupun lain-lain.

Adakah ini tindakan seorang Ustaz? Minggu lalu bergema di P.I berkaitan seorang pelajar yang mengkaji kitab Injil. Pelajar itu hanya mengkaji dan niatnya untuk berkongsi bukannya menyebarkan ajaran sesat.

Secara kesimpulannya, saya telah mengutarakan masalah ini kepada pihak atasan semoga perkara sedemikian tidak akan terjadi demi masa depan PTSS.

hambaALLAH said...

memang la boleh solat kat mana2... tp kita di suruh sembahyang ebramai2 dan di suatu tempat iaitu di masjid atau pusat islam , atas tujuan apa? JEMAAH!, bila kita ada kemaslahatan dan sebagainya.

berkenaan kad merah, cuba berfikir secara positif, memang la sebahagian tu terpaksa datang mulanya, tp sebab dah biasa datang dan selalu datang diharapkan ia menanam satu sikap seronok untuk datang. nak harapkan yg betul2 ikhlas datang pusat islam jawabnya hanya 4 5 orang saja la duk berjemaah.

di dalam islam kita ada hukum dan peraturan, begitu juga dalam kehidupan kita seharian, kita berhak untuk hidup dgn aman dengan akur peraturan atau hidup menongkah arus dan bersedia menerima hukuman dari keingkaran kita?

fikir baik2... orang muda selalu bertindak ikut rasa, kelak diri yg binasa. byk berfikir secara rasional... dan jangan lupa tanamkan dalam diri sifat sabar. InsyaALLAH..

kau pun tak pakai nama, aku pun malas nak bagi identiti, sekadar hamba ALLAH

Anonymous said...

Kad merah hanyalah satu "Mekanisma" untuk pelajar hadir ke Masjid...yg sesungguhnya akan mati, tak berpenghuni jika "mekanisma" ini tidak ada. Cthnya tuan mai la bersolat subuh. berapa kerat yg ada?Sebab "mekanisma" ini hanya utk solat Maghrib, ceramah dan solat Isyaq.
Atau tuan ada "Mekanisma" yang lebih baik.
Niat- memang kerana Allah s.w.t yang kita hendakkan. Kalau tuan kata panggil penceramah yang power2. Samala jugak itu satu "Mekanisma" Kalau mai masjid kerana nak dengar ceramah pun tak sama niatnya mai kerana Allah s.w.t